Яких продакт-менеджерів шукають у Google | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Яких продакт-менеджерів шукають у Google

Ніно Таска — Lead Product Manager Google Speech — про те, як потрапити до топових компаній.

img-6576dbc0800e2525864002.jpg

В одного з проєктів Laba Group у США — ELVTR — є онлайн-журнал. У ньому виходять інтерв'ю англійською з експертами з топових світових компаній — Google, Amazon, Booking та інших. Сьогодні перекладаємо для вас наше ексклюзивне інтерв'ю з Ніно Таска — Lead Product Manager у Google Speech.

В інтерв'ю обговорили, хто такий Product Manager та які обов'язки він виконує. Дізналися, які навички необхідні, щоб потрапити до топових компаній, а ще розібралися, в чому різниця між продакт- та проджект-менеджментом.

Як почалася ваша кар'єра у продакт-менеджменті?

Мій шлях управління продуктами лежав через інжиніринг. Я вивчав промислову інженерію в Lehigh University й одразу після закінчення зайнявся розробкою програмного забезпечення.

Моя кар'єра стартувала у консалтинговій компанії PricewaterhouseCoopers ще на початку 2000-х. Потім я працював у медіакомпанії Ziff Davis: вони видавали найпопулярніші технологічні журнали за останні 40 років, наприклад PCMag та eWeek.

У Ziff Davis я прийшов розробником, але з'ясувалося, що бізнес-модель друкованих видань, яка існувала кілька десятиліть, через розвиток інтернету перекинулася з ніг на голову. Тому мої завдання вийшли далеко за межі веброзробки — велику частину свого часу я витратив на те, щоб зробити Ziff Davis знову стабільним бізнесом.

Водночас я вечорами навчався в Нью-Йоркському університеті, щоб здобути ступінь магістра ділового адміністрування.

Після цього я працював технічним директором у кількох компаніях. Наприклад, у Penton media (видавець зі 100-річною історією) я керував продакт- та проджект-менеджментом, дизайном, контролем якості. Саме тоді я зрозумів, що моя пристрасть — керування продуктами.

Отже, я звернувся до Google — і зрештою переїхав до Каліфорнії та приєднався до команди.

Які у вас завдання у Google?

Я — Lead Product Manager у Speech. Крім цього, працюю з Google Maps, субтитрами YouTube та Google Assistant.

Google Speech складається з двох напрямків:

  • ASR (Automatic Speech Recognition) — автоматичне розпізнавання мови, під час якого аудіофайли перетворюються на слова, зрозумілі комп'ютеру.
  • TTS (Text To Speech) — перетворення тексту на мову.

Наприклад, ви кажете «окей, Google» і ставите запитання. Система розпізнає фразу та перетворює її в текст — це ASR, яким займається одна команда.

Потім отриманий текст потрібно опрацювати, щоб зрозуміти запит користувача. За цим процесом, що ми називаємо NLU (Natural Language Understanding), слідкує інша група фахівців.

Команда Fulfillment отримує інформацію з різних баз даних, щоб відповідати на запитання користувача в Google.

Якщо система хоче відповісти вам, вона повинна синтезувати текст у аудіофайл, що відтворюється — за цим процесом стежить TTS-команда.

Зараз Google розмовляє більш ніж 100 мовами, включаючи тайську, норвезьку, латиську та мандаринську.

З якими мовами важче працювати?

Кожна з них має свої унікальні виклики для команди. Наприклад, у хінді носії часто використовують слова, запозичені з англійської, — ми називаємо це «хінгліш». Або можуть говорити панджабі, хінді й англійською одночасно.

Ми засновуємо показники якості Google на коефіцієнті помилок: дивимося, скільки слів зі 100 сказаних людиною зрозуміла система.

Хто такий Product Manager?

Продакт-менеджер — це насамперед голос користувача. Ми робимо так, щоб компанії створювали продукт, який люди полюблять і відчуватимуть глибокий зв'язок із ним.

Насправді продукт існує, тільки якщо користувачі ним захоплюються. Отже, основне завдання продакт-менеджера — створити чудовий продукт.

Але є інші моменти. Наприклад, Product Manager також контролює інжиніринг, стежить за роадмапом проєкту та бізнес-інфраструктурою. По суті, він створює всередині компанії таку систему, коли команда зможе успішно випустити продукт.

Один із найважливіших інструментів продакт-менеджера — сторітелінг. Якщо фахівець здатний розповісти історію продукту, він зможе привернути увагу людей.

Product Manager поєднує технології в єдине ціле. У Speech, наприклад, ми стежимо за тим, щоб наша система працювала у рамках великих продуктів, які розробляє Google. Для цього ми співпрацюємо з партнерськими групами.

У невеликих компаніях чи стартапах комунікації між командами може бути небагато. І тут продакт-менеджер іноді виконує навіть більше завдань, ніж у великій організації — так весь життєвий цикл продукту розташований в одному місці.

Product Manager у корпорації чи стартапі: де працювати краще?

В обох випадках є свої плюси та мінуси.

Мені подобаються великі компанії: тут я працюю з більш досвідченими людьми. Вони кидають виклик моїм гіпотезам, вчать мене нового і можуть подивитися на завдання під іншим кутом.

Але був час, коли мені справді подобалося працювати у стартапі, де я відчував більше відповідальності за кінцевий продукт.

Чи можна навчитися продакт-менеджменту?

Управління продуктами — це дисципліна, яку цілком реально вивчити. Застосовуючи на практиці правильні методології та фреймворки, можна стати чудовим продакт-менеджером.

Не завжди потрібно покладатися на інстинкти та інтуїцію. Дисципліна — ось що створює справді хороший продукт.

Product Manager може мати будь-який бекграунд. Я бачив крутих продактів, які були засновниками стартапів, колишніми інженерами та людьми без будь-якої технічної освіти.

Фахівці без профільного бекграунду можуть подивитися на продукт з іншого боку — і помітити те, чого не бачать розробники. Засновники стартапів — чудові продакт-менеджери, бо вміють розв’язувати проблеми. А колишні інженери підходять для цієї ролі, оскільки вони допитливі і завжди запитують «чому?».

У чому різниця між Product та Project Manager?

Ці ролі часто плутають, але у них зовсім різні завдання.

Product Manager відповідає за те:

  • який продукт має створити команда
  • що їй для цього потрібно
  • у якому форматі продукт буде виведений на ринок

Project Manager думає, як поєднати всі процеси, щоби зробити успішний продукт.

Якщо ви вирішуєте, який напрямок вибрати, запитайте себе: «Наскільки я допитливий?».

Мрієте розбиратися із проблемами, які раніше ніхто не розв’язував? Хочете досліджувати біль аудиторії, розуміти, чого їй не вистачає у повсякденному житті? Тоді вам в керування продуктами.

Якщо ж ви цікавитеся оптимізацією, налагодженням процесів — обирайте проджект-менеджмент.

Які якості необхідні менеджеру з продукту?

Я шукаю у фахівцях допитливість та здатність працювати в рамках фреймворку.

Коли інтерв'юю потенційних продактів, то хочу зрозуміти, наскільки вони допитливі. Мені цікаві їхні захоплення, а ще я завжди слухаю не лише відповіді, а й запитання, які вони ставлять.

Окрім того, мені важливо знати, що продакт-менеджер зможе «дисциплінувати продукт».

Рекомендуємо прочитати:

img-637b49d856a1f063272884.png

8 ключових ролей у продуктовій команді

Читати

Я хочу розвіяти міф про те, що для створення продукту достатньо лише класної ідеї. Такий успіх може статися лише один раз за всю кар'єру — і його неможливо повторити.

Тому, наймаючи нових продактів, я передусім оцінюю, чи зможуть вони давати відтворювані результати, знову і знову повертаючись до відпрацьованої системи.

Що ви шукаєте у менеджері з продукту?

Щоб стати продактом, профільний досвід не є обов'язковим. Технічна сторона створення продукту не завжди найскладніша — нею займаються розробники. У Google є чудові інженери, які можуть підтягнути продакт-менеджера в тих сферах, де його знання просідають.

Проблемними часто виявляються інші сфери роботи: маркетинг, дистрибуція, дотримання правових норм, конфіденційність тощо. Саме на цьому, а не на технічних аспектах, мені потрібно зосередити увагу продакт-менеджера. Тож я шукаю фахівців, які прокачують свої скіли у цих сферах.

Ідеальний кандидат на посаду продакт-менеджера Google розуміє проблеми користувачів і може придумати творчі способи їх розв’язання. Така людина бачить роадмап продукту та знає, як саме він вийде на ринок.

Чи варто ставати продакт-менеджером?

Зараз ідеальний час для того, щоб вибрати цю позицію. Багато компаній бачать досягнення Google, Facebook, Apple та намагаються відтворити формулу їх успіху. 

Продакт-менеджери були однією з важливих переваг цих компаній протягом останніх 20 років. Як наслідок — дедалі більше організацій по всьому світу шукають людей із навичками управління продуктами.

Продакт-менеджерів потребують компанії не тільки з Кремнієвої долини. Існує великий попит на талановитих продактів, які можуть очолити нову технологічну революцію. А досягнення у сфері штучного інтелекту та машинного навчання обов'язково спричинять чергову хвилю інтересу до таких фахівців.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Продуктова аналітика»
Бізнес і управління
Веде Лада Кліщенко
20 травня 4 липня
Лада Кліщенко