10 правил вибачень | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

«Не просіть вибачення, якщо не вважаєте себе винним. Нещирість виглядає лицемірно»

10 правил вибачень перед колегами.

cover-63d9636d2e9bf271017089.png

Люди не люблять визнавати свої помилки та просити вибачення. Проте вміння перепросити — важлива навичка в офісному житті.

Якщо культура компанії будується на перфекціонізмі, вибачатися може бути особливо складно. Слово «вибач» стає синонімом слабкості. Але насправді люди, які вміють визнавати помилки, викликають повагу та довіру колег.

Про те, в яких ситуаціях варто перепрошувати і як це робити — у нашій статті за матеріалами Monster і BioSpace.

Коли потрібно вибачатися

Ви припустилися помилки, яка шкодить репутації колеги

Припустимо, що ви надали колезі дані для зустрічі з клієнтом. Цифри виявились неправильними, і в результаті менеджер втратив контракт. Через вашу помилку колега погано виглядає в очах керівника.

Визнайте, що це ваша помилка, і скажіть, що подбаєте про те, щоб відновити його репутацію: «Мені дуже шкода, що це сталося. Я готовий взяти на себе відповідальність і повідомлю твого керівника, що це була моя помилка, а не твоя».

Ви пропустили лист

Якщо ви зрозуміли, що забули відповісти на терміновий лист колеги, одразу зв'яжіться з ним та дізнайтесь, чим зараз можете допомогти.

Наприклад: «Я щойно зрозумів, що пропустив твій лист. Вибач. Я готовий кинути все, щоб допомогти тобі розібратися із ситуацією. Що я можу зробити?".

Ви запізнилися на нараду

Якщо ви знаєте, що запізнитесь на мітинг, попередьте про це — так учасники спокійніше сприймуть вашу появу. Якщо ви спізнюєтеся без попередження, обов'язково вибачтеся, коли прийдете. Запізнення сприймається учасниками як неповага.

Не пояснюйте причину («Забув внести зустріч у календар»), просто вибачтеся та пообіцяйте, що будете більш пунктуальним. Цілком достатньо сказати: «Вибачте, що я запізнився. Таке більше не повториться».

Ви пропустили дедлайн на командному проєкті

У таких ситуаціях слів недостатньо. Ви повинні вибачитись і одразу взятися за роботу з потрійною енергією, щоб надолужити втрачене і не підвести команду.

«Я розумію, що пропустив серйозний дедлайн і прошу вибачення. Я працюватиму над завданням у вихідні, щоб наздогнати втрачений час».

Вас зловили за плітками

Плітки псують стосунки у команді та створюють токсичну атмосферу. Якщо колега дізнається, що ви обговорюєте його за його спиною, ви маєте відразу визнати свою некоректну поведінку.

Обов'язково скажіть про те, що вам важливо знову заслужити на його довіру: «Те, що я зробив — абсолютно неприйнятне. Я хочу вибачитись і гарантую, що таке більше не повториться. Я розумію, що не скоро зможу здобути твою довіру. Якщо надалі маю якісь проблеми з тобою, я обговорю їх з тобою особисто».

Правила вибачень

#1. Не перестарайтеся. Не намагайтеся згладити провину широкими жестами, наприклад, подарунками або запрошеннями на вечерю. Просто вибачтеся за помилку (достатньо сказати «вибач» чи «мені шкода») і запропонуйте варіанти, щоб виправити ситуацію і не допустити її в майбутньому.

#2. Дотримуйтеся слова. Якщо ви пообіцяли, що ситуація не повториться, зробіть усе, щоб так і було. Ваші колеги або керівництво, швидше за все, вибачать одну помилку, але якщо ви допускатимете їх знову і знову, ризикуєте втратити не тільки довіру, а й роботу.

Рекомендуємо прочитати:

img-6363aaf733783580321624.png

Як визнавати свої помилки без шкоди для репутації та кар'єри: 4 поради

Читати

#3. Не просіть вибачення, якщо не вважаєте себе винним. Нещирі вибачення можуть викликати зворотний ефект. Якщо ви дійсно не винні або впевнені, що вам немає за що вибачатися, не кажіть формальне «вибачте», просто щоб загладити ситуацію. Така поведінка виглядає лицемірно.

#4. Не перепрошуйте за кожен крок. Постійні вибачення (особливо там, де вони не потрібні) можуть поставити під сумнів ваші компетенції та сприйматися як невпевненість у власних ідеях.

#5. Не ховайтеся за абстрактними формулюваннями. Замість розпливчастих фраз на кшталт «Людям властиво помилятися» скажіть чесне «Я припустився помилки».

#6. Обійдіться без «якщо». Вибачення, за якими слідує «якщо», перестають бути вибаченнями. Наприклад: «Пробач, якщо образив», «Мені шкода, якщо ти мене неправильно зрозумів». За такими формулюваннями ховається пасивна агресія, і вони показують, що ви не вважаєте себе винним.

#7. Не виправдовуйтесь. Співрозмовнику не потрібні ваші виправдання. Не намагайтеся пояснити власні помилки зовнішніми чинниками, не перекладайте провину на інших. Така поведінка погано позначається на репутації.

#8. Не розігруйте драму. Не варто по 10 разів повторювати, що вам дуже шкода. Обійдіться без заламування рук і фраз типу «Тисяча найглибших і найщиріших вибачень». Так ви маєте нещирий та навіть саркастичний вигляд.

#9. Поясніть, за що ви просите вибачення. Покажіть колезі чи керівнику, що ви розумієте, у чому помилялися, а не просто намагаєтеся зам'яти конфлікт.

#10. Вислухайте другий бік. Той, кого ви образили, не завжди може одразу прийняти ваше вибачення. Можливо, доведеться вислухати не найприємніші речі, але не перебивайте, не сперечайтеся і не захищайтеся виправданнями. Дайте співрозмовнику виговоритись — ваші спокій і увага допоможуть знову навести мости.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович