Як з першого повідомлення залучити фахівця | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як з першого повідомлення залучити кандидата

Перший лист до кандидата: що писати, щоб отримати відповідь.

cover-firstletter-6345845baaeda425245183-min-65362444dd17d304629069.jpg

Згідно з дослідженням Glassdoor, 17,3% job-офферів у США кандидати відхиляють. Після відмови рекрутер має виділити більше днів на пошук, додатковий бюджет на просування вакансії, і це не кажучи вже про втрачену вигоду, яку компанія могла б отримати, якби такий фахівець уже виконував завдання.

У тому ж дослідженні сказано, що на рішення кандидата впливає не лише зарплата та бенефіти, а й сам рекрутмент-процес. Тому важливо формувати позитивний candidate experience вже під час першого контакту з фахівцем, даючи йому зрозуміти, що ваша компанія — це те місце, де хочеться працювати.

Як написати перший лист кандидату, щоб збільшити шанс на прийнятий job-оффер? Розбираємось разом із Олексієм Негрєєвим — Talent Acquisition Specialist у Laba Group. Льоша виставляє в середньому 12 офферів щомісяця, сформував з нуля команди Laba у Чехії та Туреччині, разом із відділом виграв Ukrainian Recruitment Awards 2021.

Які бувають пітчі

Перший лист кандидату має багато назв, які прийшли з маркетингу: пітч, аутрич, «стукалка», intro letter, first touch. Ми називатимемо його пітчем.

Припустимо, що рекрутер розмістив вакансію, отримав відгук від цікавого кандидата і збирається йому написати, щоб уточнити інформацію або домовитися про інтерв'ю/телефонний дзвінок.

Важливо. Якщо телефонний скринінг — перший етап у процесі відбору, про це потрібно домовлятися. Інакше кандидат може проігнорувати дзвінок або йому незручно буде відповідати на запитання. Дайте шукачеві можливість скласти перелік запитань, освіжити спогади про вашу компанію та вакансії — так розмова вийде продуктивнішою.

Перше запитання рекрутера: як у пітчі звертатися до кандидата — на «ти» чи «ви». Одні рекрутери стверджують, що писати «привіт» і звертатися на «ти» до незнайомої людини некоректно, інші — що неформальний тон листа прибирає невидимий бар'єр.

Я вважаю, що треба враховувати два фактори:

  • ToV вашої компанії (як бренд спілкується з клієнтами). Laba спілкується з кандидатами на «ти» з першого дотику, і ми часто отримуємо компліменти за friendly-формат спілкування.
  • Цільову аудиторію вакансії. Якщо ви працюєте з вакансією топменеджменту, перше повідомлення на «ти» можуть сприйняти з нерозумінням. Перейти на ти можна запропонувати в інтерв'ю. І навпаки, повідомлення дизайнеру на «Ви» і з великої літери — це зайвий формалізм: кандидат може зробити висновок, що культура в компанії йому не зовсім підходить. Щоразу вирішуємо індивідуально.

Ще один лайфхак — опускайте звернення на «ти/ви». Замість «дякую, що цікавишся можливостями у нашій компанії» -> «дякую за інтерес до можливостей у нашій компанії».

Рекомендуємо прочитати:

nooffense-img-ua-new-620ba36d6aa4f149528839.png

«Не ображайся, але…»: 11 невинних фраз, які не варто говорити колегам

Читати

Як обрати канал комунікації з кандидатом

Часто у резюме чи на job-сайтах кандидати вказують бажаний спосіб зв'язку (наприклад, на Djinni можна побачити цю інформацію у профілі). Якщо такої інформації немає, відштовхуйтеся від цільової аудиторії вакансії та функціоналу ресурсу, на якому відгукнувся кандидат. Наприклад, на Djinni чи Recruitika є можливість спілкуватися з кандидатами через ці платформи.

Топменеджменту та IT-фахівцям раджу писати пітч на email або в LinkedIn. Кандидат на вакансію дизайнера, копірайтера, SMM-фахівця навряд чи побачить вашого листа на пошті — йому краще писати в месенджери. Якщо кандидати довго не відповідають, можна відправити повторний пітч (follow-up) в іншому каналі комунікації, пояснивши, що ви намагаєтеся «достукатися» і хотіли б познайомитися.

💡 Важливо. Якщо ви відправляєте холодний пітч на будь-яку вакансію, не слід писати в месенджери або особисті соціальні мережі (Instagram, Facebook). Таке повідомлення може викликати негатив, оскільки рекрутер порушує особистий простір кандидата, який не перебуває в активному пошуку роботи. Холодним кандидатам краще відправити email або написати в LinkedIn, а потім запропонувати перейти в месенджери.

Що писати у пітчі

Форма та подача можуть відрізнятися залежно від вакансії та каналу комунікації. Наприклад, якщо ви додали кандидата в друзі в LinkedIn і хочете відправити йому холодний пітч, ви обмежені 300 символами. Якщо кандидат вже у вашому списку контактів або ви знайшли його email, тоді є поле для маневру.

Холодний пітч має бути максимально інформативним та лаконічним, із зазначенням назви компанії/проєкту та всіх особливостей, функціоналу, технічного стека чи інших вимог, формату роботи, посилання на повний текст вакансії та зарплати (!). Професійна асоціація SHRM підтверджує, що понад 70% кандидатів хочуть побачити запропоновану зарплату в першому повідомленні від рекрутера.

Тема холодного email-повідомлення також має бути інформативною. Наприклад, лист з темою «Вакансія розробника в міжнародну компанію», найімовірніше залишиться невідкритим, а тема «PHP Symfony developer / EdTech product / remote / 3500$ net» збільшить ваші шанси.

З теплими пітчами простіше, адже кандидат уже зацікавлений та готовий розпочати комунікацію. У теплих пітчах добре працює контентна підтримка — це можуть бути посилання на інтерв'ю з вашими працівниками, відео про компанію, ваш welcome-book, гайд для підготовки до інтерв'ю. Такі інструменти ще більше підігріють бажання кандидата у вас працювати. До речі, підігрів можна використовувати також у follow-up'ах.

У теплому пітчі згадайте про етапи інтерв'ю, наявність тестового завдання або інших методів оцінки (бар-рейзинг/лайвкодинг/перевірка рекомендацій), формат співбесід (онлайн/офлайн) та тривалість. Якщо на якомусь із етапів буде декілька інтерв'юерів, попередьте заздалегідь, аби це не було сюрпризом для кандидата. Також слід згадувати ім'я інтерв'юера/ів (в ідеалі — давати кандидату посилання на LinkedIn менеджера), щоб він мав можливість погуглити та ознайомитися з бекграундом майбутнього керівника.

Чого точно не варто робити:

  • Надсилати пітч Роману з текстом «Доброго дня, Ганно».

  • Використовувати кліше («Компанія, що динамічно розвивається, шукає ніндзя в дружній колектив ...» — це вже моветон).
  • Додавати канцеляризми, зайвий формалізм та пафосність — усе це ускладнює сприйняття інформації. Уявіть, що ви розповідаєте про вакансію під час живої розмови — і пишіть.
  • Надміру креативити (пітчі-вірші не дадуть бажаного результату і найімовірніше стануть мемом у LinkedIn).
  • Використовувати зменшувально-пестливі слова (наприклад, «цікавенький проєктик»).
  • Нагромаджувати текст описом компанії та бенефітів, які можна знайти на вашому сайті, кар'єрній сторінці або DOU.
  • Переборщувати з emoji — їх краще використовувати, щоб розставити акценти в тексті повідомлення.

Як персоналізувати пітч

Згідно з дослідженням Accenture, 91% покупців швидше куплять товар компанії, яка відправляє персоналізований email. Наш товар — це вакансія, а покупка — прийнятий job-оффер. Якщо рекрутер шукає рідкісного фахівця зі специфічним скілсетом, то масовою розсилкою зацікавити не вдасться.

Персоналізований пітч потребує більше часу, проте підвищить response rate.

Приклад персоналізації: «Бачу, що ви працюєте в компанії Х, наша компанія має схожий продукт, а ще ми використовуємо нові технології / розробляємо продукт для зарубіжних ринків».

Або: «побачив ваш допис про те, що ви нещодавно закінчили курси за напрямом Y і хочете змінити рід діяльності, а у нас якраз відкрита позиція...».

Масові пітчі використовуються в основному для:

  • вакансій, які постійно відкриті в компанії (наприклад, в Laba це — менеджер з продажу / фахівець клієнтського сервісу)
  • позицій рівня junior (при цьому рекрутер працює вже з певною базою — підписниками чи кандидатами, які відгукувалися на вакансії раніше)

Здебільшого канали комунікації для масового пітча — це email-розсилки чи соціальні мережі компанії. Крім іншого, у таких пітчах має бути контакт рекрутера, продуманий заклик до дії та посилання на повний опис вакансії, де кандидат зможе залишити відгук (в ідеалі — через ваш кар'єрний сайт).

Рекомендуємо прочитати:

img-6trends-6308c8415a680743111733.jpg

6 трендів ринку праці під час війни: найсвіжіші дані від job-сайтів

Читати

Як і коли відправляти повторний пітч

Припустимо, що рекрутер відправив пітч, але протягом 3–4 днів відповіді від кандидата так і не отримав. Саме час для повторного пітча (follow-up).

Правило просте: не писати «дуже чекаю на відповідь» або «чи була можливість ознайомитися з моїм попереднім повідомленням?». Follow-up має бути логічним продовженням першого пітча і давати більше інформації про компанію та можливості.

Ще декілька порад для написання пітчів:

  • Використовуйте сервіси, які дозволяють кандидату побачити вашу доступність і запланувати інтерв'ю на зручний час. Багато ATS-систем мають такий функціонал, але можна використовувати і сторонні ресурси — наприклад, Calendly.
  • Згадайте, що ви відкриті для запитань до інтерв'ю в письмовому або телефонному форматі.
  • Додайте кандидата в LinkedIn (якщо ви вже не ведете комунікацію через цей ресурс), щоб зробити candidate experience приємнішим. Це дасть можливість ознайомитись з інформацією про вас, зрозуміти ваш бекграунд та налагодити перший зв'язок. Не забувайте, що профілі рекрутера у каналах комунікації мають бути повністю заповнені (ім'я, фото, посада, посилання на ваш сайт). Це теж надає людяності у комунікації.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR-менеджер»
HR і рекрутинг
Веде Ірина Гращенкова
22 липня 9 вересня
Ірина Гращенкова