Як за два місяці пройти стажування і потрапити до Laba | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як за два місяці пройти стажування і потрапити до Laba

Розповідає senior-продюсер Настя Яковенко.

cover-yakovenko-640af10eddf1e670806680.jpeg

Настя Яковенко — senior-продюсер у бізнес-школі Laba. Вона одночасно продюсує 15 курсів: запускає нові та покращує старі. У команду Настя прийшла понад 3 роки тому, тоді була зовсім новачком і всього навчалася. А зараз сама вчить «новеньких».

У цьому інтерв'ю Настя розповідає, що потрібно робити і яким бути, щоб стати частиною Laba. І які люди не приживаються у команді.

Як прийшла в Laba

Я працювала менеджером з продажу у сфері туризму та жила в Миколаєві. Тоді дуже хотіла стати тимлідом, тому шукала курси, щоб навчитися і показати своєму керівнику, що я молодець.

Так я знайшла курс комерційного директора Laba Іллі Рейніша «Управління продажами». Записалася і почала вчитися.

Через рік я переїхала до Києва, побачила, що Laba шукає продюсера, і згадала, що колись проходила курс у цій школі. Тоді я шукала проєкт, яким можу зайнятися, і роль продюсера мене зацікавила. Поспілкувалася з менеджментом і мене взяли.

Смішно, що мені відразу ж дали вести курс Іллі, який я проходила. Тобто спочатку я в нього вчилася, а потім ми почали співпрацювати. За цей час запустили з ним ще два курси.

Як змінилася команда продюсерів

Коли я прийшла, у команді було три продюсери та Інна Чут за генерального. Нині нас понад 20, якщо враховувати усі проєкти Laba Group (Skvot, r_d, ELVTR та інші).

Продюсери поділяються на джунів (новачки, які в компанії нещодавно) та сеньйорів (довго в команді, ведуть велику кількість курсів та показують високі результати). Багато senior-продюсерів допомагають новим проходити стажування. Зараз найчастіше цим займаюся я.

Пошук нових продюсерів не зупиняється ніколи, тому що компанія зростає, і ми сильно прив'язані до завантаження кожного: як би нам не хотілося, якісно вести 30 проєктів не вийде. Нещодавно навіть запустили спеціальний лендинг, щоби залучати саме наших людей.

Як відбувається стажування в Laba

Стажування триває два місяці, за цей час ми намагаємося зрозуміти, наскільки сходимося у світогляді. Продюсер — головна людина, яка відповідає за курс, тому від її мислення залежать загальні результати компанії.

Онбординг починається з перегляду навчальних уроків, які ми записали разом із контент-продюсерами. Там пояснюється, як улаштований процес запуску курсу. Далі — знайомство з командою та іншими відділами (маркетинг, клієнтський сервіс, продаж).

Рекомендуємо прочитати:

img-637ddd681f2f3698550230.png

«Не кидайте новачка в басейн з думкою, що він випливе»: 5 трендів в адаптації персоналу

Читати

Після декількох «ознайомчих» тижнів продюсер починає занурюватися у процеси. Ми ставимо різні завдання — наприклад, проаналізувати ринок та конкурентів, сформулювати нові гіпотези для тестування, вивчити фідбек студентів.

Моє улюблене завдання — проаналізувати теперішні курси, я ставлю його всім новачкам. Тут видно мислення людини: на які моменти він звертає увагу. Звичайно, правильної відповіді не існує, але продюсерам потрібно більше фокусуватися на цифрах, показниках та рентабельності, а не на дрібних контентних недоліках. Далі ми обираємо теми майбутніх курсів і новачок працює над запуском своїх перших проєктів.

У середньому стажування в Laba проходять двоє з п'яти продюсерів. Іноді ми розуміємо, що це не наша людина, чи люди самі усвідомлюють, що хотіли б займатися чимось іншим.

Зазвичай ми бачимо, що продюсер підходить, ще до закінчення стажування. Наприклад, так було з Надею, яка прийшла до нас понад рік тому. Вона була максимально зацікавлена в тому, щоб отримувати фідбек, намагалася швидко виконувати завдання та не боялася ставити запитання.

Останнє, до речі, — одне з найважливіших. У мене нещодавно був кейс, коли людина впродовж дня не могла розв’язати просту проблему, але й мене не запитала. Це дивний підхід.

Які софти продюсер використовує у роботі

Серед основних софтів — CRM-система (у ній зібрана інформація про клієнтів), система аналітики Power BI, на основі якої ми робимо висновки з курсів, таск-менеджер Asana й чат для комунікацій Slack.

Також впроваджуємо нові програми. Наприклад, останнім часом почали більше юзати Miro, Notion та Coda.

Який плюс онлайн-стажування

Спочатку стажування в Laba на 90% було офлайновим: люди приходили в офіс, ми знайомилися і далі навчалися. Але карантин вніс свої корективи і зараз цей процес частіше відбувається віддалено. Натомість у нас з'явилося більше продюсерів з інших міст і країн — Одеса, Харків, Казахстан.

Коли людина стажується в офісі, вона має більше можливостей поставити мені запитання. В онлайні з цим складніше: все залежить від того, чи я в мережі і змогла оперативно відповісти на повідомлення.

Але мені такий формат подобається, бо колеги ґрунтовніше готуються до «зумів», заздалегідь продумують, що треба запитати.

Які софт- і хард-скіли важливі для продюсера Laba

Продюсер — сполучна ланка між усіма відділами, тому необхідна навичка комунікації: домовлятися, правильно доносити думки, іноді переконувати у своїй правоті. Плюс ми ведемо переговори з потенційними лекторами. Тут важливо, щоби кожен дзвінок закінчувався добре, навіть якщо ми не запускатимемо спільний курс.

Крім того, потрібно вміти розставляти пріоритети. Коли ми ведемо курс, є багато дрібних тактичних завдань: поспілкуватися із КС, контент-продюсерами, техпідтримкою. Але при цьому існують більш глобальні таски, які стосуються запуску нових курсів, наприклад пошук викладачів.

Якщо я проведу 100 «зумів», це не означає, що я матиму 100 лекторів. Тут все влаштовано складніше. Тому потрібно грамотно розподіляти завантаження на тиждень — коли займатися покращенням курсів, а коли планувати запуск нових.

Рекомендуємо прочитати:

img-vidguk-ukr-61e17472a6bf6158316231.jpg

«Якщо відкладати навчання на потім, можна швидко опинитися за бортом»

Читати

Важливим є скіл публічних виступів. Ми проводимо презентацію кожного нового курсу нашому топменеджменту та відділу продажу. Тут потрібно не просто розповісти про проєкт, а й бути готовим його захистити. У Laba все ґрунтується на цифрах: якщо ти висунув гіпотезу, тебе обов'язково запитають, чому так вирішив.

Багатьох навичок ми навчаємо. Наприклад, у «зумах» із лекторами спочатку бере участь старший продюсер, щоб показати, як їх треба проводити. Також ми з новачками влаштовуємо тестові презентації, щоби можна було потренуватися та піти на фінальну зустріч із відділом продажу чи топменеджерами максимально підготовленим.

Якщо говорити про хард-скіли, то головне — аналітика. Будь-які зміни на курсі ми вибудовуємо на основі даних. Вивчаємо все — від географії студентів до їхнього віку та місця роботи.

Нещодавно, аналізуючи аудиторію, ми звернули увагу, що на курс «Управління фінансами» багато хто приходить із FMCG. На основі цього створюємо нові рекламні матеріали та дивимося, як вони працюють.

Аналізуючи продаж, ми вивчаємо причини відмов і те, як це пов'язано з поточними завданнями слухача. Можливо, конкретний курс не відповідає потребам студента і тоді можемо порадити йому інший.

Також дивимося, які питання найчастіше ставлять про курс — так визначаємо, що варто додати до програми чи на чому робити акцент при продажі.

Рекомендуємо прочитати:

img-6400f4443b38c372086146.png

Якщо не продюсер курсів, то...

Читати

Що робити продюсеру, щоби пройти стажування

#1. Не боятися складнощів

Коли я прийшла до Laba, боялася спілкуватися з топменеджментом, виступати на загальних зборах, щоби не отримати негативного зворотного зв'язку. Але потім я зрозуміла, що кожен фідбек — це можливість прокачати власні компетенції та покращити свій курс.

Тому продюсери повинні адекватно сприймати складнощі: не тікати чи заплющувати на них очі, а оперативно розв’язувати проблеми та підвищувати свої навички.

#2. Бути проактивним

У нас немає обмежень щодо покращення курсів. Ти можеш скласти шалену рекламну кампанію або придумати, як удосконалити лендинг курсу, класно презентувати свою ідею — і тобі дозволять все втілити.

Головне — не боятися першим щось ініціювати.

#3. Нести відповідальність за свої рішення

Продюсер відповідає за фінансові показники компанії — про це треба пам'ятати завжди.

Ми часто стикаємося з ситуаціями, коли нові люди можуть зациклюватися на креативі, створювати рекламні кампанії, але не думати, наскільки це все ефективно. Важливо відстежувати подібні моменти та зупиняти, якщо щось працює не так, як хотілося б.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович