7 успішних і не дуже історій покупок на Black Friday | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

За статистикою, 2 з 7 лекторів Laba на Чорну п’ятницю купують холодильник. Але є нюанс

7 успішних і не дуже історій покупок на Black Friday.

cover-65494de55bce5005191529.jpg

Люди на Black Friday діляться на два типи: одні вишукують і хапають найвигідніші знижки, інші — ці знижки організовують, тому просто не встигають купити щось собі. Принаймні так ми думали до того, як написали цей матеріал.

Ми поговорили зі своїми лекторами та поставили два запитання: як їм вдається вижити на роботі в період найскаженіших знижок і що найдивнішого вони коли-небудь купували (або ні) у Black Friday. Have fun!

Ілля Рейніш

Ілля Рейніш — комерційний директор Laba та викладач курсу «Директор з продажу»

Для Іллі період Чорної п’ятниці — гарячий сезон, коли й він, і команда по-чорному овертаймлять. «Чорна п’ятниця у нас стартує в понеділок, о сьомій ранку. Команду не треба просити, вони роблять це самі. Хтось прийде навіть о шостій — і починає дзвонити в Казахстан: там робочий день на цей момент уже почався. Завершуємо роботу о восьмій або дев’ятій: коли робочий день закінчується в Європі».

У цей тиждень команда сейлзів Laba викладається на 200%: мінімум перерв, максимально швидкі обіди, скасовані 1:1 і навіть традиційні обідні походи за кавою — все, щоб не витрачати в буквальному сенсі дорогоцінний час. «У нас є традиція виходити за кавою в обід, але зазвичай в такі дні каву приношу в офіс саме я: мій час у цей період дешевший, ніж час команди».

Сам Ілля в Чорну п’ятницю не купує, але спостерігає за тим, що роблять інші бізнеси, шукаючи класні ідеї для наступного року. «Якщо побачу щось, що треба, — куплю, та це не залежить від знижок». Але одного разу Ілля все ж купив… холодильник, повний енергетиків: «Під час однієї з Чорних п’ятниць наш менеджер з продажів пожартував, що настав час ставити в офісі холодильник з редбулом. Наступного дня я виконав бажання. Це моя найдивніша покупка на Black Friday, хоч і без знижок».

Юрій Гладкий

Юрій Гладкий — засновник бренд-маркетингової агенції Grape та викладач курсу «Маркетолог» 

Юрій Гладкий з командою до Чорної п’ятниці готуються заздалегідь, тому запар не стається. «Команда готує інтеграції для клієнтів, але ми все доробляємо і затверджуємо раніше, тож у саму п’ятницю зазвичай не трапляється завдань, які треба закрити день в день».

Як споживач Юрій підходить до сезону знижок помірковано: «Я шукач правди на Чорну п’ятницю: не шукаю знижок заради знижок, а перевіряю, чи п’ятниця дійсно чорна, чи сіра. В Україні цей період став дуже маніпулятивним: до ЧП ціни збільшують, а потім, щоб відповідати тренду, — зменшують. Дуже мало бізнесів розігрує цю історію відповідально». 

Західним компаніям Юрій довіряє більше: найсерйозніша його покупка на Чорну п’ятницю — великий бандл ігор для Playstation. «Уже не пригадаю, що там були за ігри, але пам’ятаю, що знижка була шалена і я був щасливий, що встиг її схопити».

Віталій Верещагін

Віталій Верещагін — генеральний директор Caparol Ukraine та викладач курсу «Фінансовий менеджер»

Caparol Ukraine щороку підтримує марафон знижок та пропонує клієнтам хоч і не скажені, але приємні ціни. Попри те, що компанія, яку очолює Віталій, у Black Friday включається, сам він за знижками не бігає. 

Втім, одного разу саме завдяки маркетингу на Чорну п'ятницю лектор зміг вибратися на відпочинок і провести новорічні свята в горах. «Можливо, за інших умов ми б так і не змогли узгодити плани нашої великої компанії та зібратися, але саме завдяки Black Friday (та вмовлянням дружин і дітей) ми придбали подорож на три сім’ї, зібралися великою компанією та провели чудовий Новий рік у горах».

Артем Сокольський

Артем Сокольський — генеральний директор Miele в Україні та викладач курсу «Комерційний директор»

Артем певен, що підготовки до сезону шалених знижок ніколи не буває забагато: «Чорна п’ятниця кожен раз застає зненацька. І навіть коли здається, що готуєшся заздалегідь, конкуренти виходять із “чорним тижнем”, “чорним місяцем” або “11.11 та ЧП два в одному”». Артем радить готувати санчата буквально влітку — починати підготовку до Black Friday за кілька місяців, а не тижнів, щоб встигнути й привезти товар, і продумати комунікацію.

Замість біганини за знижками у цей період Артем, навпаки, уникає походів у крамниці. Планує покупки заздалегідь або відкладає на тиждень пізніше: «Черги в магазинах відстоювати нема бажання. Тож якщо й купую щось на Чорну п’ятницю, роблю це лише онлайн».

Найцікавіша покупка Артема на Чорну п’ятницю — та, що стала традицією. Одного разу він придбав із величезною знижкою підписку на онлайн-курс із програмування. «Вже 5 років продовжую підписку за тією ж ціною, бо щоразу на Чорну п’ятницю школа влаштовує акцію. Так я вже вивчив 3 мови програмування за цей час».

Анна Жемелінська

Анна Жемелінська — Digital & Senior Brand Manager у Henkel та викладачка курсу Business English for marketers

Для Анни Чорна п’ятниця на роботі — як Новий рік чи Back to School період — сезон високої активності. Щоб уникнути запар, Анна пріоритизує завдання: ділить їх на найбільш, середньо і найменш ефективні та зосереджується на першій категорії. «Ефективний спеціаліст — не той, хто виконав все за списком, а той, хто з наявного ресурсу отримав максимум і мав мінімальний відсоток втрачених можливостей».

Покупки на Чорну п’ятницю Анна планує теж завчасно. «Якщо мені, наприклад, потрібна якась електроніка, але це не терміново, я відкладу покупку, бо знаю — на Чорну п’ятницю й асортимент, і знижки більші». Проте одного разу сталося навпаки — покупка, зроблена на Black Friday, чекала свого часу ще пів року.

Новосілля у новій квартирі лекторки було заплановане на січень, але в листопаді були класні знижки, тож Анна вирішила не відкладати покупку холодильника. «І от у мою невелику квартиру, в якій я тоді жила, приїжджає величезний холодильник. І місце йому знайшлось лише… у спальні. Ремонт у новій оселі, як це часто буває, все затягувався і затягувався. Тож протягом пів року я мала у спальні, поруч із ліжком, холодильник — нічне жахіття дівчини, яка намагається контролювати харчування».

Артем Карпенко

Артем Карпенко — Former COO в Proxify та лектор курсу «Операційний менеджмент»

Артем вже багато років поспіль ігнорує Чорну п’ятницю, щоб не піддаватися спокусі імпульсивних покупок. Можливо, до цієї стратегії лектора підштовхнула не надто вдала історія шопінгу на Aliexpress: «Уже давно я нічого не купую на Black Friday, але пригадую, як одного року спробував затаритися: витратив понад €100 на непотріб, який коштував на 5% дешевше, ніж в інший час. А потім ще два місяці чекав на посилку, бо склади в цей період зазвичай перевантажені. Весь цей час я думав: “І де мої гроші?”». 

З того часу Артем намагається уникати знижок, розпродажів та акцій. «Переконаний, що купляти потрібно лише те, що тобі треба і коли треба. Коли є знижки, є і більша ймовірність купити щось зайве. Можна бути розумним і комбінувати підходи, але в мене поки що не виходило». 

Катерина Колосова

Катерина Колосова — HRBP в Ubisoft та викладачка курсу HR Business Partner

Катерина зустрічає Чорну п’ятницю з олівцем: «Спершу я роблю перелік того, що мені може бути потрібно. Дуже часто це саме техніка: новий телефон, чайник або кавоварка. Далі дивлюсь, скільки ці товари коштують у звичайний час. Записую. Коли настає Чорна п’ятниця — перевіряю ціни. Часто виявляється, що знижки або відсутні, або не відчутні. Тоді я чекаю кіберпонеділка, але й у цей день зазвичай бачу або дуже маленькі знижки, або взагалі — підвищення цін. У такому випадку лишаю вішліст до кращих часів — наприклад, новорічних та різдвяних свят».

Найцікавіша покупка Катерини на Чорну п’ятницю… взагалі не сталася. Одного разу лекторка пішла в ТЦ, продерлася через натовп і побачила, що знижки дійсно є. «Спершу я зраділа. Але коли почала переглядати одяг, помітила, що продають не просто торішні колекції, а залишки зі складів. Все було пом’яте, затерте і залежане. Це єдиний раз, коли я стрімголов побігла в магазин, сподіваючись на суперзнижки. Тепер перевіряю ціни та асортимент онлайн». Як втішний приз того разу лекторка придбала квиток у кіно — там точно не надурять.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!