Просування в Instagram: найбільш детальна інструкція | Бізнес-школа LABA (ЛАБА)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Просування в Instagram: найбільш детальна інструкція

Від створення сторінки до запуску реклами.

cover-6567483714f42340130919.jpg

1 млрд людей використовують Instagram щомісяця. Пів мільйона людей дивляться Instagram Stories щодня. 63% користувачів заходять в акаунт мінімум раз на день, а 42% — по кілька разів на день.

200 млн користувачів на день відвідують щонайменше один бізнес-профіль в Instagram, і якщо ваш бізнес досі не в Instagram — у нас погані новини — ви втрачаєте надто багато можливостей.

Як створити та оформити профіль в Instagram

Виберіть нікнейм, який транслюватиме ваш рід діяльності, або назвіть профіль так, як називається ваша компанія/бренд. Не вибирайте занадто довгі назви — користувач повинен запам'ятати ваш нікнейм з першого разу.

Під час реєстрації зробіть бізнес-акаунт та виберіть відповідну категорію. 

Бізнес-акаунт дає можливість відстежувати детальнішу статистику та налаштовувати рекламні кампанії. Прикріпіть до облікового запису бізнес-сторінку Facebook. Далі починайте візуальне оформлення.

Ім'я акаунта

Не плутайте ім'я акаунта та нікнейм. В імені облікового запису можна писати кирилицею. Вкажіть у цьому полі ключові слова (про що цей профіль), місто, якщо ваш бізнес прив'язаний до локації. Це допоможе в просуванні в Інстаграм — так більше шансів, що потенційний клієнт знайде вас за пошуковим запитом. Будьте лаконічними — у вас є 30 символів.

Шапка профілю

У шапці профілю вкажіть вашу унікальну торгову пропозицію та напишіть основну інформацію — потрібно вкластися в 150 символів. Можна використовувати емоджі, хештеги та активні теги через @.

Контакти

Додайте номер телефону, пошту та адресу, щоб аудиторія могла зв'язатися з вами.

У стандартній шапці профілю можна поставити одне активне посилання на вебсайт. Але якщо ви хочете залишити посилання на сайт, месенджер та ще щось — використовуйте Taplink або Linktree.

Аватар

Найкращий варіант для аватарки — логотип бренда. Так користувач одразу зможе ідентифікувати вашу сторінку.

Добре, якщо ваш логотип виконаний у корпоративному кольорі: впізнаваність бренда тісно пов'язана з кольором. Подумайте про Netflix, McDonald's чи Facebook — ви одразу назвете кольори, з якими вони асоціюються.

Дослідження «Вплив кольору на маркетинг» показало, що люди ухвалюють рішення протягом перших 90 секунд після взаємодії з продуктом. А 62–90% оцінок ґрунтуються лише на кольорах. Тож навіть колір аватара може стати вирішальним.

Крім того, переконайтеся, що ваш аватар:

  • хорошої якості
  • не перевантажений зайвими елементами
  • виконаний у 2–3 кольори

Як готувати контент

Види контенту

Контент прийнято ділити на інформаційний, розважальний і такий, що продає. В інфодописах ви показуєте свою експертність і цим отримуєте довіру користувача. Розважальний контент залучає аудиторію, викликає емоції та запам'ятовується. А контент, що продає, перетворює користувачів на клієнтів.

Напевно, кожен чув, що відсоткове співвідношення цих видів контенту має мати такий вигляд: 50/20/30. Але це міф. Немає універсального правила, щоб вести Інстаграм-сторінку: кожному проєкту потрібний індивідуальний підхід.

До того ж, рамки можуть бути розмиті — і один пост цілком може перебувати у двох, а то й трьох площинах: наприклад, бути інформаційним і продавати.

Як зрозуміти свою цільову аудиторію

Перш ніж створювати контент, потрібно зрозуміти, для кого він буде призначений — скласти портрет цільової аудиторії. Детальний опис ЦА включає:

  • вік
  • стать
  • локацію (місце проживання або геолокація в реальному часі)
  • сімейний стан
  • сферу діяльності та рівень зарплати
  • інтереси
  • потреби
  • болі

Цільових аудиторій проєкту може бути декілька, тому важливо детально прописати кожну з них та створювати контент чи запускати рекламні оголошення під конкретну групу.

Наприклад, одна з цільових аудиторій Tesla має такий вигляд: чоловіки (оскільки вони становлять 83,9% покупців), керівники бізнесу. Вік — від 45 до 64 років. Вони забезпечені (77,3% клієнтів мають дохід понад $100 тис.) та не чутливі до цін, тому розглядають автомобілі Tesla як престиж та частину свого способу життя. Їхній маркер — розкішні авто преміум-класу: швидкі, безпечні та екологічні. Для цієї ЦА важливими є винятковий сервіс, продуктивність та репутація бренда.

Як зрозуміти, якою є ваша аудиторія? Проведіть соцопитування, проаналізуйте покупців конкурентів, запустіть рекламні кампанії. Якщо у вас вже були клієнти — зайдіть до них на сторінки в соцмережах: так ви зможете зрозуміти не тільки їх стать та вік, а й інтереси, захоплення та поведінкові особливості.

Як створити рубрикатор та контент-план

Перед тим, як почати генерувати контент, потрібно його систематизувати. Не пливіть за течією, щодня вигадуючи щось нове.

Перший крок: створіть матрицю контенту — джерело тем для дописів. Щоб скласти матрицю — уявіть усі можливі теми для матеріалів, які можуть бути цікавими для аудиторії і так чи інакше стосуватися вашого проєкту чи продукту.

Складіть матрицю як mind map, де у центрі — ваш продукт. На цьому етапі зручно проводити все у форматі брейнстормінгу, пропонуючи будь-які ідеї та асоціації.

Другий крок: поєднайте теми в рубрики. Визначте кілька рубрик для вашого облікового запису, які будуть періодично повторюватися. Пропишіть, в якому форматі буде представлена кожна з них і з якою частотою вона публікуватиметься.

Також вкажіть плейсменти: деякі рубрики можуть дублюватися і в стрічці, і в сторіз, а деякі виходити тільки в сторіз, наприклад.

І нарешті, третій крок: складіть контент-план. На тиждень, два або на місяць — залежно від особливостей проєкту. Але не забивайте план під зав'язку, зробіть його адаптивним. Не виключено, що доведеться щось дописати, поміняти місцями чи відкласти.

Рекомендуємо прочитати:

img-smm-619b90ba9257c531311406.webp

Кращі SMM-планери: 8 сервісів для автопостингу

Читати

Контент-план — інструмент досить індивідуальний, і стандартних правил оформлення немає. Але базовий КП включає такі пункти:

  • рубрика — загальне позначення теми публікації
  • наповнення — про що буде пост (з деталями)
  • віжуал — який візуальний матеріал буде використаний (фото, графіка, анімація, відео)
  • дата — коли запланована публікація
  • плейсменти — на яких майданчиках вона вийде

Який віжуал вибрати для стрічки

Варіантів візуального оформлення — маса. Це можуть бути просто фото, фото з інтеграцією дизайну або повністю оформлена у графічному редакторі стрічка. Який вибрати, залежить від особливостей проєкту та вашого позиціювання. Головне — все має бути органічно.

Візуальний контент краще планувати наперед за допомогою спеціальних програм-планувальників, наприклад Preview або Planoly.

Наприклад, для оформлення стрічки можна використовувати геометрію. Бренд косметики Nars чергує продуктові фото із зображеннями моделей у шаховому порядку, а Pantone постить серії фото та відео з однієї зйомки у лінію, по три публікації.

Однотонне тло і відсутність зайвих деталей дозволяють зробити більший акцент на продукті.

   

А так мінімалізм виглядає, якщо додати більше кольорових фонів:

Ось як поєднує у стрічці фотоконтент та текст сервіс Figma:

   

Coca Cola змогли органічно об'єднати в одній стрічці різні види візуального контенту: тут і фото та колажі на основі фото, віжуали з дизайном, відео та анімація.

Можна вибрати колірний акцент і періодично повторювати його у візуальному контенті. Вдалий вибір — використовувати один і той же колір у всіх елементах айдентики, як це роблять Tiffany.

Ще один варіант — нескінченна стрічка. Німецька мережа магазинів-дискаунтерів Aldi UK ділиться рецептами та апетитно фотографує страви так, щоб картинка поєднувалася у нескінченний святковий стіл. А на акаунті серіалу Dark від Netflix можна застрягнути на кілька годин.

   

Потрібно бути акуратними з віжуалами, що перетікають один в інший. Переконайтеся, що зображення або фото будуть повноцінними і тоді, коли користувач побачить їх у своїй стрічці.

Але й просто живий контент може виглядати у стрічці добре. Не обов'язково витрачати години на дизайн.

Деякі бренди можуть собі дозволити не заморочуватися. Виходить також цікаво:

Які тексти писати

Хоча Instagram — це більше про віжуал, про тексти теж забувати не можна. Тут необхідно знову звернутися до аналізу ЦА: її портрет допоможе вибрати tone of voice для текстів. TOV — це тональність вашої комунікації з користувачем. Вона може бути офіційною, дружньою чи навіть із гумором. Ось кілька прикладів:

Тексти, як і візуал, залежить від особливостей вашого проєкту/продукту. Але будь-який текст перед публікацією треба перевірити за такими пунктами:

  • у тексті немає непотрібної інформації
  • у тексті немає помилок та одруківок
  • у тексті оптимальна кількість емоджі
  • теги (якщо вони є) клікабельні
  • абзаци розставлені правильно
  • дотриманий TOV

Переконайтеся, що ви не створюєте контент заради контенту, а ваш допис дійсно потрібен аудиторії. І пам'ятайте, будь-який текст можна скоротити без втрати змісту, тому скорочуйте.

Як використовувати сторіз у просуванні

62% користувачів Instagram зізналися, що вони стають зацікавленими у бренді чи продукті після того, як побачать його у Stories. Тож цей майданчик у жодному разі не можна ігнорувати. Все більше контенту транслюється в сторіз, і цим потрібно користуватися.

Використовуйте цей плейсмент для інтерактивів — інструменти Instagram Stories дозволяють впроваджувати різні механіки (опитування, голосування, вікторини). Дублюйте контент зі стрічки: дедалі менше користувачів гортає стрічку, а це означає, що ваш допис можуть не побачити.

Якщо знімаєте огляд чи розмовне відео, обов'язково дублюйте інформацію текстом — за даними дослідження, лише 29% людей завжди дивляться сторіз зі звуком.

Створіть хайлайтси — закріпіть важливе в актуальних сторіз. Якщо це комерційна сторінка, їх можна використовувати як меню. Збережіть там найважливіші теми: прайс, відгуки, акції, інфо та інше залежно від специфіки проєкту.

Чому важливий ком'юніті-менеджмент?

Ваш акаунт — це засіб комунікації зі споживачем. І чудово, коли комунікація двостороння. Намагайтеся періодично створювати контент, який залучає, — з яким користувач захоче провзаємодіяти (тегнути друга, відповісти в коментарях на запитання, залишити відгук). Але будьте готові йому відповісти.

У відповідях на коментарі або повідомлення дотримуйтесь того ж самого tone of voice, що і в текстах. Якщо це доречно і ситуація дозволяє — жартуйте, якщо ні — залишайтеся серйозними. Визначте час реагування на запит — бажано якнайшвидше.

Скарги чи погані відгуки краще не видаляти, а правильно опрацьовувати — так лояльність до бренду лише зросте.

Рекомендуємо прочитати:

image-romash-ukr-61f93c77a8b80222001504.png

Як закохати у бренд через соцмережі: 7 трендів SMM у 2022 році

Читати

Як просувати сторінку в Instagram

Є декілька способів розкрутити сторінку в Інстаграмі: таргетована реклама, реклама у блогерів, UGC і гіви.

Ще нещодавно існував масфоловінг — масові підписки на акаунти з метою отримати підписку у відповідь. Хтось і досі його використовує, але так, як п'ять років тому, це вже не працює.

Так само і хештеги: раніше популярний хештег під постом забезпечував кількадесят нових підписників. Але тепер такий метод розкрутки Інстаграм вже не працює. Тепер за хештегами багато нерелевантного контенту, і користувачі перестали шукати потрібну інформацію за їх допомогою.

Таргетована реклама

Потенційне рекламне охоплення в Інстаграмі становить 849.3 млн користувачів. Переваги таргетованої реклами в тому, що ви можете детально підібрати ЦА та транслювати рекламу тільки людям певного віку, статі, з конкретними інтересами, місцем проживання та іншими особливостями.

Також ви можете відстежувати результативність реклами (за вартістю цільової дії), порівнювати і відбирати більш вдалі рекламні кампанії, відстежувати бюджет.

Робота з блогерами

Реклама у блогера також може дати хороші результати. Тут важливо вибрати інфлуенсера зі схожою на вашу цільовою аудиторією. Вивчіть сторінку блогера: скільки у нього підписників, скільки лайків/коментарів під постами, запитайте статистику з постів та сторіз.

Зв'яжіться з попередніми замовниками та запитайте, наскільки була ефективна реклама цього блогера.

Не женіться за мільйонниками — ціна за рекламу невиправдано дорога. Статистика показує, що користувачі зараз більш лояльні до мікро- (до 100 тис. підписників) та наноінфлуенсери (до 10 тис. підписників).

Люди схильні вірити їх рекомендаціям, тому що їхні сторінки не рясніють рекламою і зазвичай вона якісніша. А аудиторія таких блогерів найчастіше тематична, тому потрапити в ціль із вашим продуктом буде простіше.

Рекомендуємо прочитати:

img-new-smmua-62150139a385d494071441.jpg

Коли краще постити в соцмережах: відповідаємо на головне запитання SMM-ників

Читати

Giveaway

Giveaway — досить сумнівна механіка. Для проведення гівів зазвичай набирають кілька спонсорів та розігрують цінні подарунки. Обов'язкова умова участі — підписатись на всіх спонсорів. Ви можете виступити як партнер розіграшу та гарантовано отримати приплив нової аудиторії.

Тільки будьте готові до того, що після розіграшу люди почнуть відписуватись.

UGC

UGC (User-Generated Content) — це контент, який створюють користувачі: їхні відгуки, фотографії та відеоролики. Ви можете ділитися ними на сторінці, підвищуючи лояльність до бренда. Як бонус — UGC часто набагато ефективніший за звичайний контент.

А ваше завдання-максимум зробити так, щоб аудиторія також ділилася вашими постами у себе на сторінці. Можна робити конкурси з механікою репосту в сторіз або створювати справді якісний контент, яким користувачі захочуть ділитися просто так.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Директор з маркетингу»
Бізнес і управління
Веде Наталя Савченко
26 березня 7 травня
Наталя Савченко