Як організувати команду креативників? | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Cоломія Сорокопуд: «Серце радіє, коли бачу, як мої джунчики стають мідлами»

Тім-лід проджект-менеджерів у Laba — про те, як організувати команду креативників.

cover-66c2fccbeb491257167830.webp

Соломія Сорокопуд працює у внутрішній креативній агенції Laba Group з кінця 2021. За цей час вона змінювала ринки, проєкти та команди. 

На кінець її випробувального припав початок повномасштабної війни. А за пів року роль менеджерів, структура агенції та геть усі процеси пережили великі трансформації. І у цьому процесі Соломія вперше повноцінно формувала та керувала командами. 

Коли у 2023 ми робили інтервʼю з нашою Наталією Грицюк, Head of Agency, вона відправила нас за деталями про історію «до змін» саме у Соломії. Ми не помилимося, якщо скажемо, що Соломія пройшла із Laba вогонь, воду і мідні труби. 

Зараз спеціалістка менторить команду ПМ-ів, розвʼязує проблеми із зірочкою та продовжує жонглювати тасками та часом. Що допомогло пройти із компанією кризу, швидко опанувати роль тімліда та які правила краще не порушувати проєктним менеджерам, якщо вони хочуть мати злагоджену команду креативників — Соломія розповіла у цій колонці. 

У перший рік роботи працювала з 8 ринками у різних форматах. Вміння знаходити спільну мову відтоді вважаю своїм козирем. 

Свій шлях в компанії я починала із Laba UA, а коли у мене завершився випробувальний, почалося повномасштабне вторгнення. Це внесло свої корективи. 

У 2022 компанія швидко масштабувалася, виходила на нові ринки, тож роботи було багато. Ми працювали за принципом: є задача, є вільні руки для неї, метч. Саме так я змогла попрацювати з локальними командами у Чехії, Румунії, Великобританії, США, а також Туреччині та Угорщині.

Це була і регулярна співпраця, і виходи «на заміну». Цей досвід дозволив зрозуміти особливості та культурні відмінності кожного маркету. Вміння порозумітися, що прокачала тоді, мені дуже корисне і зараз.

На початку війни ми зосередилися на стабілізації процесів. У перші місяці треба було максимально швидко оптимізувати ресурси та налагодити процеси. Коли все вдалося, ми розпочали активне розширення команди. 

Крок за кроком будували внутрішню креативну агенцію: активно наймали та онбордили колег. Це був перший мій досвід формування і лідування команди. Ось так менш ніж за рік роботи почала менторити кількох джуніор-менеджерів, допомагала їм зростати. 

Перехід до тімлідингу стався природно: на момент, коли я почала навчати колег, вже пройшла з компанією турбулентний період, мала багато різного досвіду і певний рівень стресостійкості. Мені було чим поділитися. 

Одна із найбільших болей ПМів — стереотип, що наша робота — про «прийняв, передав». Це вже давно не так. 

Передавати завдання може навіть добре автоматизований софт. А проджект-менеджер — це людина, відповідальна за команду, процеси і результат. У нашому випадку — за успішний запуск кожного курсу.

Коли у компанію прийшла теперішня керівниця Collaba Наталія Грицюк, ми з колегами перестали називатися акаунтами і стали проєктними менеджерами. Нова назва ролі було логічним кроком у контексті інших змін

Тоді креативні команди закріпили за окремими ринками або проєктами, а ми перетворилися з посередників (між креативниками та бізнесом) на повноцінних партнерів у проєкті.

Акаунт-менеджери — це більше про фінанси та операційну роботу. Вони зазвичай працюють в креативних агенціях, де багато замовників. Їхня роль — це контроль процесів, моніторинг проєкту, аналітика та бюджети. Але рідко коли акаунти в агенціях мають прямий вплив на результат — креатив, який бачить цільова аудиторія у кінці. 

У своїй роботі я не лише впливаю на результат, а й несу за нього відповідальність. Як ПМ саме я забезпечую побудову і злагодження процесів та результат кожної задачі. 

Зараз на позиції тімліда я роблю все те саме, а ще щось на перетині менторської роботи та розвʼязання усіх нестандартних ситуацій разом із колегами. 

Рекомендуємо прочитати:

preview-64bf92b21de72490638416.jpg

Сергій Тишинський: «Якщо задача займає три години — я кажу, що віддам її за три дні»

Читати

Що треба вміти, щоб керувати креативним процесом

У нашій внутрішній агенції робота налаштована так, що і команда креативників, і замовник, і цілі — сталі та тривалі, тож у роботі пм-ів багато піпл-менеджменту та проблем-солвінгу. 

Вміння знаходити підхід до людей дуже важливе. Від того, як добре менеджер налагодить процеси та атмосферу у команді, дуже залежить результат. 

Мені подобається працювати з людьми, і це моя сильна сторона. Серце радіє, коли бачу, як мої джунчики-менті стають мідлами. Але у такій емоційній зануреності є і зворотна сторона: складно відпускати людей, хоч і радісно за нові їхні можливості. 

Другий ключовий скіл ПМ у креативній агенції — вміння розвʼязувати проблеми та нестандартні кейси. По суті, це основна частина роботи. У нашій агенції це займає 95% часу, решту 5% штилю ми чекаємо та готуємося до штормів. 

Крім того, ПМам, навіть тим, хто працює у креативній агенції, важливо базово розумітися в операційному менеджменті, прокачуватися в аналітиці та розвивати гелікоптер вʼю.

Ми з колегами стали більш бізнес-орієнтованими у роботі. Нещодавно на курсі «Оптимізація бізнес-процесів» від CEO BlaBlaCar Ukraine Романа Мірошніченка мені було приємно побачити метрики, які я не лише знаю, а й використовую. 

🗝 Кейс

Для агенції найскладнішим є період чорної пʼятниці та новорічної кампанії, — це завжди довгі підготовки, а кількість задач зростає удвічі. Ми жартуємо: ПМ, який вижив у цей період, вже нічого не боїться. 

Останнього разу ми вирішили взяти джунів для допомоги на найактивніших ринках. До цього структура існувала лише в моїй голові, але ми пішли на ризик. За цей період ми захайрили 7 людей, провели онбординги, а вони швиденько влились у команду. 

У кейсі із чорною пʼятницею внутрішньо в команді ми провели аналіз навантаження і побачили, де ми просідаємо. І в цих випадках я прямо питала кожного: чи відчуваєш ти потребу в новій людині? Якщо я захайрю когось, як ти побудуєш взаємодію? Це мені дало більше розуміння, хто до цього готовий. Таким чином, менш ніж за рік команда кількісно зросла утричі, а якісно — до рівня strong middle.

Чотири речі, без яких не вдалося б

#1. Прозора комунікація про проблеми 

Довіра та взаємна підтримка — це, як на мене, найголовніші складові сильної команди. Із самого початку співпраці з колегами я закликаю кожного не боятись питати і ділитися труднощами. Завжди кажу: «Якщо є якась ризикована ситуація, одразу кажіть мені». Чому?

  • Завжди важливо дізнатись, що сталося, від «своїх» і бути готовою, якщо прийде інша сторона конфлікту. Тоді я знаю ситуацію і розумію, як комунікувати.
  • Це виховує в колег чутливість до ризиків. З часом вони самі почали завчасно розвʼязувати потенційні гострі ситуації та ділитись результатом. 

#2. Робота із власними очікуваннями

Одна з задач з зірочкою у роботі ПМ — згладжувати гострі кути. При цьому один з найчастіших конфліктів для ПМ-ів — це бій між власними очікуваннями та реальністю.

Наприклад, ми звикли до того, що всі люди, як і ми, оперативно закривають задачі, що у них все під контролем і кожен максимально залучений у те, що робить. Уже з часом приходить розуміння, що кожен має різний темп.

#3. Розуміння, що пожежі будуть завжди, але переживати за кожну не вистачить сил  

Звичайно, так мислила я не завжди. Коли перейшла на позицію ліда, то відбулось багато системних змін. Потрібно було оперативно розширяти команду і зробити декілька внутрішніх ротацій.

Треба було врахувати особливості та скіли кожного ПМ-а, а також щоб стався метч із командою локального ринку. Памʼятаю, як сиділа в офісі, малювала нову структуру команди, намагалась прорахувати кожний крок і розгортання подій, мозок болів. 

Поспілкувавшись з кожним, зробила пропозицію і почали працювати. Перші місяці були складними: адаптація до змін та притирання одне до одного не відбуваються миттєво. Але зараз вважаю цей кейс успішним.

#4. Чутливість до команди 

Я завжди стараюсь слухати і читати між рядків, виловлювати настрої команди, коли вони втомлюються, і навпаки — даю можливість проявлятись, коли є натхнення.

Я завжди намагаюся бути відкритою з людьми, ділитися своїми почуттями та переживаннями. Це допомагає створити атмосферу довіри. Буває, коли у когось з команди щось не виходить. Я намагаюся поставити себе на їхнє місце. Адже й у мене бували подібні ситуації, коли я панікувала або відчувала себе безпорадною. Тому я завжди кажу: «Я тебе розумію, бо й сама колись переживала щось подібне». Це допомагає людям заспокоїтися і відчути, що вони не самотні.

Ще під час роботи в Ogilvy я навчилась працювати з різними людьми, які були експертами або мали великий досвід у рекламі та маркетингу. Моя техніка для складних переговорів: спілкуватися спокійно, на рівних — як з подругою, крок за кроком наближатися до згоди.

Також важливо коректно давати фідбек. Від того, яке формулювання обереш, залежить не тільки результат роботи, але й атмосфера в команді.

Мої правила негативного фідбеку

  • Індивідуальний підхід

    Є люди, які дуже переживають, наприклад, тривожні або з синдромом самозванця. З ними краще обирати максимально охайні формулювання і хвалити. Наприклад, «Загалом все добре, але є кілька пропозицій». Є ті, що сприймають критику чи правки спокійніше. Їм достатньо написати «Будь ласка, давай поправимо ці нюанси».
  • Конкретика та конструктив

    Замість загальних фраз типу «перероби», краще вказати конкретно, що саме потрібно змінити.
  • Дипломатичність

    Використовувати м'які формулювання, наприклад, «можливо, варто трохи переробити» або «а чи не буде краще, якщо ми спробуємо ось так?».
  • Попередження

    Якщо помилка серйозна, потрібно попередити колегу про можливі наслідки. 
  • Ескалація

    У складних випадках, лише якщо всі попередні способи не працюють і людина була попереджена про серйозність наслідків помилки завчасно, можна залучати керівництво або виходити у пряму конфронтацію.

Рекомендуємо прочитати:

preview-65a7b3bede956139475567.jpg

Артем Товстенко: «Рок-н-рольні лідери можуть викликати залежність»

Читати

Як я перезавантажуюся 

Емоційне відновлення дуже важливе. Враховуючи особливості роботи, деколи емоцій та напруги багато. Щоб підтримувати ментальне здоровʼя, у мене є кілька лайфхаків:  

Розділяю роботу і особисте. Зокрема, 2-4 дні на тиждень я працюю в офісі. Також намагаюся ввечері і на вихідних в робочі чати не заходити.

Обожнюю гуляти містом, зустрічатись з друзями, ходити в музеї, театри, кіно.

За настроєм — спорт, йога, медитації, а також — граю на фортепіано, слухаю вінілові платівки (поки маю невелику колекцію).

Останнє, але не за важливістю — відкриття року — аплікатор ляпко. Він класно розслабляє тіло і дає можливість сконцентруватись на фізичних відчуттях. У поєднанні з хорошою книгою чи серіалом — працює безвідмовно 🤌🏻.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Project Manager»
Бізнес і управління
Веде Павло Харіков
5 листопада 12 грудня
Павло Харіков